Hundtankar

Senaste året har jag vilja skaffa hund mer än någonsin. Tyvärr är jag ganska realistisk och vet att det inte fungerar att skaffa en familjemedlem just nu. Prio1 är ju såklart att skaffa lägenhet och större inkomst. Men jag sitter ändå och dagdrömmer om vår framtida bebis (okej, min framtida bebis, Erik är inte så exalterad).
 
Jag vet exakt (för tillfället) vad jag vill ha för ras och jag har bestämt namn till hon/han. Jag vill ha en Tysk spets, mittelspitz. Om vi skaffar en tjej ska hon hete Diza, om vi skaffar en kille ska han hete Zipp. Hen kan ju såklart sluta upp med ett annat namn, men dessa är mina favorit namn just nu :)
 
Tysk spetsarna finns i 5 olika storlekar, minsta är min favorit Pomeranianen och största är Keeshond. Erik vill verkligen inte ha en mini-hund, så som jag vill, och det måste jag såklart respektera om vi ska ha hund tillsammans. Så därför blev jag överlycklig när jag upptäckte att det finns i ''större modeller''. 
 
Titta så underbart söt! Mitt hjärta smälter ♥ (bild lånad från google)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0