En igelkott blev två igelkottar

Den senaste veckan har jag tjatat om den lilla igelkotten som verkar trivas utanför mitt fönster, har sett den 3 kvällar den här veckan. Imorse vaknade jag av massa prassel i gräset utanför fönstret, kollade ut och där låg två igelkottar och sov! Dom såg jätte kära ut, dom hade liksom krupit ihop bredvid varandra.

Jag har alltså två igelkottar att se efter nu. Har varit ut och lagt ett fat med mat och vatten till dom, hoppas dom vaknar snart och blir glad över maten! Kom på för ett tag sen att egentligen vet jag ingenting om dom där djuren mer än att dom har taggar. Så har suttit och läst lite på internet om dom, och nu tycker jag om dom ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0